Trage Wegen
Dilbeek

Trage wegen?

Wat? Waarom verdwijnen ze? Komen ze weer?..

Activiteiten

Mee wandelen...
Eerstvolgende wandeling. Fotoreportage vorige wandeling.

Actief meewerken...
Eerstvolgende vergadering.

Beter of slechter

Hete hangijzers.
Beter dan voorheen.

Print en ga op stap

Wandelingen langs Dilbeekse trage wegen: gedetailleerde beschrijvingen Ún kaarten.

Links en elders.

Trage wegen in andere gemeenten en op andere sites.

Inventaris

Alle Dilbeekse trage wegen in beeld, op kaart en beschreven.

Contact:

info@tragewegendilbeek.be

Webmaster, inventaris trage wegen, wandelingen:
Hugo Marissens.
Tel. 02 466 28 89

Voorzitter:
Piet de Coninck van Noyen
Tel. 02 569 38 23

Laatste wijzigingen aan de site.

Wij maken dankbaar gebruik van
 
en van Gmaps Pedometer




Snelle weg naar de openingspagina van Trage Wegen Dilbeek.

Liks en elders: Ternat

't Was slecht gesteld met de westelijke buurgemeente van Dilbeek.

Met nieuwe woonwijken, de ruilverkaveling Bodegem-Ternat, en enkele afgeschafte spoorwegovergangen, zijn heel wat trage wegen in Ternat verdwenen.

De wandelkaart 'Ternat, thuis in het Pajottenland', een NGI-uitgaven van 2006, geeft wandelingen die grotendeels over verkeerswegen en wat autoarme asfalt- of betonwegen lopen, en vergeet nogal wat (onverhard)e trage wegen-initiatieven.

In 2007 komt er een kentering met het heropenen van enkele voetwegen en het plaatsen van duidelijke borden aan het begin van deze trage wegen.

Wie zou weten dan je aan de Groenstraat dit gazon mag opstappen, en tussen haag en betonplaat voetweg 41 loopt, zonder dat bordje aan het begin?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ook zonder onderstaand bord zal je niet makkelijk dat gazon opstappen.
Nochtans zit daarachter een heerlijk paadje verborgen... voetweg 25.

 

 

Ten zuiden van de Brusselstraat, lokt onderstaand bordje wandelaars van de bushalte, naar voetweg 53.


 

 

 

 

 

 

Natuurpunt Ternat heeft voetwegen 50-46 vertrekkend aan de Heirbaan duidelijk zichtbaar germaakt, met dit infobord over de verderop gelegen Opalfenepoel.


Met kijkgaten in de schutting, om vogels ongestoord te oberserven aan de Opalfenepoel.
(niet toegankelijk in broeseizoen).

Een zijpad naar het oosten wordt afgesloten met draad en bord 'Privaat', terwijl
de Atlas der buurtwegen er wel de publieke 'chemin 16' aangeeft.
Hoe zit dat in elkaar?

In mei 2010 verscheen in http://www.editiepajot.com/regios/19/articles/12237

Een volgende stap naar méér trage wegen in Ternat !?