Deze trage weg ging door de gemeente in 2023 verbeterd worden in functie van veilige schoolroutes.
Het 'resultaat' op 3 april 2024. Al maandenlang meer dan 20 centimeter hoog water na een regenbui, en dit op de bewegwijzerde Wivinawandeling.
Bij een herinnering hieromtrent in december 2023 naar de bevoegde schepen, bleek dat er met het budget voor trage wegen in 2023 (56.000 euro) niets gedaan is,
dat er in 2024 100.000 euro voorzien is (waarvan 90.000 euro vermoedelijk te bekomen subsidies) voor 'het beter befietsbaar maken van 1 trage verbinding tussen de Lambrechtslaan en de Loweidestraat (centrum Dilbeek). We hebben ook geld voorzien om een beleidskader trage wegen op te stellen'
Kortom, 1 VERHARDING van een trage weg die al goed is, waarvoor wel een studiebureau zal ingeschakeld worden (om een dik dossier te maken) en nog meer voor een beleidskader = ook THEORIE, en dat wordt al gezegd sinds 2020.
Maar iets simpel te velde oplossen?
Dan maar zelf de koe bij de horens, of de spade in de hand genomen. Na 1,5u werken door 1 persoon was dit het resultaat.
Daarmee kunnen de Wivinawandelaars en anderen weer door. Stevige wandelschoenen blijven nog nodig, maar toch geen hoge laarzen meer.
En als de gemeente nu de moeite zou doen om deze trage weg wat grondiger aan te pakken, inclusief een aangelande (voor de zoveelste keer) aanmanen dat z'n haag grondiger moeten gesnoeid worden?Officiëel is deze trage weg 1,65 meter breed.
Het 'resultaat' in december 2023.
21 december 2023, na een flinke regenbui.
18 december 2023, een droge winterdag. Een functionele verbinding tussen 2 scholen, Welzijnscentrum, kerkhof, ...